Search This Blog

09 November, 2010

TAHNIAH! Anda Berjaya Menduduki MTeST

Sukacita dimaklumkan bahawa anda layak mengambil Ujian Pemilihan Calon Guru Malaysia @ MTeST.


Tarikh Ujian : 13 November 2010
Masa Ujian : 9.00 pagi
Kod dan Nama Pusat : J107 (Sekolah Tun Fatimah)
Kursus Dipohon : A117P0000P - Pengajian Pendidikan Prasekolah (SK)

Sesuaikah ???
Secara peribadi, aku mmg minat nak jadi cikgu. Aku mmg berminat utk mencipta idea-idea, falsafah masyarakat & teori2 kemanusiaan.

Selain tu, aku amat berminat dgn artikel berkaitan isu2 sosial, psikologi & motivasi manusia disamping berminat utk mengkaji tingkah laku manusia.
Cewahh..

Impian ayahku jgk nak tgk aku jd cikgu satu ms dahulu. Tapi dah terlari bidang pas SPM dlu...

Masuk ni, dah 5 kali aku apply KPLI. Tapi x pnh pass exam utk ke peringkat seterusnya..iaitu interbiu..
Paling haru bln 2 aritu ada gak apply, nak g exam pun aku xlayak..kesian kan?
Seolah2 minat & jenazah ijazah yg aku ada ni xlaku..

Aku sdr, beratus2 ribu kat luar sana yg turut memohon menjadikan persaingan begitu sengit.

Ntahla, kali ni tawakal jer la (tawakal setelah berusaha), kalo pass exam, alhamdulillah, kalo gagal pun, bkn aku takdak pekerjaan..hehehe...

Alkisahnya mlm tadi, aku x dibenarkan tdo awl oleh Cikgu Syed, die suh aku study. Siap suh aku duk bilik belakang, study kat meja study..


Adoii, begitu bersemangat nampaknya suami aku ni nak suh aku lulus exam...
Dia dah lama nak aku jadi cikgu, sama ngan dia la kunun2nya..

Yerla, dia dah ada kat umah, aku still kat opis..rindu kat mama eh? kakakaka...
Pastu kalo cuti skolah, melangut dia sorg2, aku pg2 dah g keja...

Xpe, kalo ada rezeki, kita sama2 jadi cekgu...cikgu cekgi...

Aku jgk pernah berjanji dgn diriku akan terus berkhidmat dgn MTS selagi aku xdibuang keja unless aku dapat KPLI. X kurang jgk suara2 sinis yg bertanya "X KISAH KE JADI CIKGU GAJI KECIK?"

Sebenarnya aku x memerlukan sangat kehidupan yang mencabar & tidak stabil, aku lebih suka hidup dalam situasi yg stabil & selamat sepanjang masa...u get wht i mean???


Apa yg ku harapkan agar diri ni lebih tenang, yakin & pantas menjawab soalan2 exam tu nanti..Amin...

2 comments:

RaJa NuRuL FaTiN said...

Salam Kak Sakimah....

saya fatin, slamat berkenalan. wish u all the best. semoga dimurahkan rezeki nak jadi cikgu. ameen.

Supermomof4kids said...

Salam fatin

Thanks yer..slmt berkenalan jgk yer :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANDA KLIK ANDA HEBAT