Search This Blog

04 November, 2010

"Kak Anya Nak Tolong Mama Lipat Kain"

Sejak akhir2 ni aku mmg liat sangat nak lipat kain..tambah2 bila tgk keaadaan kain yg menimbun baru diangkat dr jemuran...

Baru anak 2, dah dtg mls aku ni, belom anak 4 lagi, mau menggunung longgokan kain baju..

Kalo sblm ni, mata aku ni senak kalo tgk kain x berlipat, angkat dr jemuran, biar sejuk kejap, pastu mesti lipat @ sangkutkan terus..tp skrg aku seolah2 dah terbiasa
dgn kain yg menimbun itew..

Tambah senak kalo tgk menan Dania & Airis yg bersepah..Dah byk kali aku cakap lepas main, kene simpan semua mainan tu dlm bakul..tapi xmkn saman..
Nak tunggu aku membebel, baru la tolong kemaskan..

Aku kunun2nya cuba nak melatih & disiplinkan bdk 2 org ni dari kecik, tolong mama kemas supaya mereka ringan tulang membantu mama bila dah besar nanti..harap la kan..

Nampaknya belum berjaya lagi, slow2 man...

Ni kisah Ahad lepas, bila aku membebel, tiba2 Dania cakap "Kak Anya nak tolong Mama lipat kain, boleh"?

Silakan la...


Ni antara aksi candid die yg aku sempat snap..


Khusyuk...
Dia x perasan aku snap gambo die tu...


Agak tekun...


Time ni die dah pasan aku snap gambo die...aku plak yg kne marah.."Mama ni jangan la"..Eleh, malu2 pulak..

Last2, sempatla 7 lai je die tolong lipatkan..tu pun baju2 kecik....
Pastu terus g rebut beskal yg adik die tgh main...adoiiii..

No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANDA KLIK ANDA HEBAT