Search This Blog

08 July, 2012

Alhamdulillah......

Salam uols..........

Alhamdulillah saya selamat melahirkan puteri ketiga pada 26/06/12 @11.45 pg secara normal setelah menanggung kesakitan selama 1/2 jam.

Berat Baby : 3.1 kg
Panjang : 54cm
Ukur lilit kepala : 34cm

Hasrat kunun-kununnya takmoh ada koyakan kali ni gagal...tapi saya puas hati sebab jahit paling minima kali ni. Luka cepat sembuh, 4 hari dah ok....sukak..

Tapi ada jugak episod dukalara bersalin kali ni...memang semua yang berlaku ada hikmahnya.

Saya tak pernah terbayang di benak fikiran akan berulang alik ke hospital, wad nicu pulak tu dalam tempoh berpantang.

Dan alhamdulillah jugak Allah saves my baby. Terima kasih buat semua kaum famili, kawan-kawan, jiran-miran dan saudara mara yang mendoakan keselamatan dan kesihatan baby Sarah.

Setelah berada di wad nicu selama 3 hari, dan dipindahkan ke wad biasa selama 6 hari, akhernya baby Sarah discaj. Syukur sangat-sangat........

Untuk pengetahuan kawan-kawan, baby Sarah mengalami "congenital pneumonia" selepas saya bersalinkan dia. Semua yang berlaku terasa begitu pantas. Seolah-olah mimpi buat diri saya...sedar tak sedar, harini merupakan hari ke 13 saya berpantang...

Oklah takat ni dulu entri kali ni, lenkali saya update lagik...


3 comments:

Amy Azran said...

Tahniah Kimah..Alhamdulillah..Full name baby Sarah ape? nti upload gamba ye..

Pasni kena tukar profile blog la ye jd 3 princess.. :-)

Ayu said...

tahniah mama nye ye... best nye dapat baby...bau baby tu wangi sangatttt...

Supermomof4kids said...

thanks uols...Sh.Sarah Alina, ok x puan amy? nanti2 aku haplod pic baby sarah yg berambut sgtla lebats yek...bau masyam...best sgt..hehehehhehe

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANDA KLIK ANDA HEBAT