Search This Blog

11 August, 2010

Happy Fasting Month

Salam semua..

Sekejapnya masa berlalu, harini dah masuk 1 Ramadhan. Selamat bersahur, berpuasa, berbuka puasa & seterusnya bertarawikh utk semua.

Aku mengharapkan kesihatan yg baik dari-Mu ya Allah agar boleh beribadat dgn tenang. Semoga Ramadan kali ni lebih baik dari sebelumnya & diisi dgn perkara2 yg berfaedah.

1st day puasa pun aku kena keja. Sepatotnya Johor cuti umum arini. Selamat bekerja jgk diucapkan kepada rakan2 yg turut berkerja harini. Semoga dapat melaksanakan tugas dgn baik.

Petang semalam otw balik keja, bila sampai kat simpang Hotel Sofitel aku kena tahan dgn budak2 pramusaji. Beriya2 dorang menahan spy aku menstopkan keta ku.

Sempat aku membrek, nasibaik aku x terlanggar dorang. Kalo x, ada jer yg sambut puasa kat spital arini. Nila benda yg dorang nak kasi.

Sekotak kurma & flyer bufet Ramadan.



Utk dewasa = RM55/head, bg kanak2 = RM30/head. Mahal jgk tu.

Kalo bukak pose kat umah, br bp jer modal. Masak sendiri walaupun xberapa sedap. Yeke? Sekali-sekala boleh la kot nak berbufet2 ni.

Tapi bagi aku, bulan pose ni la kita nak berjimat-cermat. Pasar Ramadan pun aku jarang g thn2 lepas. Tapi thn ni dah berempat, byk dugaan jgk kat dapur.

Punch card balik kul 4.45ptg, g amik anak2 dulu, sampai umah dlm kul5.10ptg. Harap2 sempatla aku masak 2-3 lauk. Nak masak ape yek ptg ni? Masih x de idea.

2 comments:

nadine said...

selamat memasak untuk berbuka ye..aku pun x de idea nk masak ape..hehhe...senang2 li je kat pasar ramadhan tu...

MamaAirisDania said...

hehe..aku nak msk tomyam jer, cpt n mudah, pastu goreng ayam..

ANDA KLIK ANDA HEBAT