Search This Blog

05 August, 2010

2nd Attempt ~ Nasik Minyak Hujan Panas

Ahad = 01/08/2010, Tetiba rasa nak makan nasik myk, yerla org lain bila ujung minggu je, msti ada wedding invitation, tp aku x de. Xdapatla nak mkn nasik myk free. So, seawal pg Ahad, aku meringankan tulang tuk msk nasik ni buat kali ke2. Resepi asal dapat daripada Kak Yatie. Sila klik SINI utk review. Tapi aku dah modified sikit2. TQ to KAK YATIE atas resepi yg lazat ni.


Dah macam nak g berkelah...
Pas siap masak, aku cpt2 menapau nasik, kami pun bergerak ke PONTIAN, dah lame x g umah PakNgah c Dania & Airis aka Adik Iparku. Sian kat dia duk sorg2 sane takda sape nak tolong masak, bila la nak kawin, aku pun dah xsabo nak ada biras ni. Yela, aku menantu sulung, kalo dia kawin aku ada geng nyembang.


Gini la rupa nasik minyak warna warni air tangan ku..Kalo kak yatie punya nasik ni berlaukkan AYAM ALA KASIM, aku bantai ayam masak sambal ala2 aku & acar timun + carrot jer. Senang dan mudah.



Berkampungla kami seharian di Pontian.


Ni gambo aku n famili kat tepi tambak Pontian...angin sangat kuat, sampai mengerbang tudung aku..


Ni plak gambo C Airis yg sangat gembira..nampak scary jek..


C Dania & Airis yg sangat happy bermain dgn Pakngah nya.

No comments:

ANDA KLIK ANDA HEBAT