Search This Blog

10 May, 2012

32 Weeks + Check Up

Dahlama saya tak bukak & nulis di belog ni...rasa jakun jap sbb serba serbi dah lain..nak dapat rentak balik tu jadik lembab sket...

Harini saya amik halfday leave...kul 12 jap lagi saya akan cau...Kul 2 ada routine cekup kat KK. Pastu bila dah masuk 32w +++ ni, jumpa doc la kan...harap2 semuanya ok..

Takde apa yang menarik sangat sepanjang kehamilan kali ke 4 ni..(hamil 4kali, tapi anak ada 2 jek, br nk masuk 3)...Dah tak berapa xcited cam anak 1st dulu...saya percaya semua mommy2 kat luar sana pon camtu jgk kan...yang exited sangat si kakak 2 org tu x sabo2 nak ada baby baru...asek ajak mama g spital kuarkan baby cepat2....dorang ingat semudah itukah proses kelahiran?

Oh No...bila ingatkan balik saat2 nak bersalin, saya akan jadik ngeri sebab pengalaman pertama d&c saya dah rase, pastu pengalaman melahirkan Dania merupakan saat paling getir yang saya takkan lupakan dalam hidup saya sampai bila2...cukupla sekali saya bersalin di HSNZ, K.Trg. Saya dah blacklist....that's y saya amik epidural masa bersalin kat Si Airis sebab saya mmg lom bersedia untuk menghadapi kesakitan kena seluk tanpa bius nk kuarkan uri, pastu jahit idup2...pastu terpaksa guna urination tube+bag selama 3 minggu sbb xleh buang air kecil secara normal.... ouchhhhhhhh...saya nak nangis bila teringat kembali..........fizikal emosi terganggu...

Apa yang membezakan sepanjang kehamilan kali ni ialah :
1. Takde berlaku bleeding sepanjang tempoh kehamilan
2. Kaki saya baru 3 kali rase krem berbanding dulu2 hampir setiap mlm kaki krem
3. Takde rase sakit belakang yg melamfau..biasa2 je..sblm ni saya rase sakit belakang melamfau start dr    16weeks peknen

Yang lain2 sama jek :
1. Loya yg agak melamfau d awal kehamilan sampai berat turun...suar jeans melondeh...(sekarang pon loya gak, tp nafsu makan tu ada..nak kene sentiasa ada sesuatu kat dlm mulut bagi menggelakkan rasa loya)
2. Pedih ulu hati terutama ketika baring..kene duk ngiring berbantukan nursing pillow + bantal yg tinggi
3. Scan beberapa kali menunjukkan baby girl akan muncul nextmonth...so, saya bakal bergelar ibu 3 kepada 3 anak dara tak lama lagik...

Baikla kawan2, doakan saya selamat bersalin kali ni yer...


Ni pic 4D baby saya lastweek...pestaim buat scan 4D......muka macam kakak Dania la...hehehehehe...sukak...

No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANDA KLIK ANDA HEBAT