Search This Blog

17 May, 2012

Review NATASYA RESORT

Hai, selamat tengahari :)...........harini saya lunch dgn sebijik roti pisang + sebijik roti boom + segelas kopi panas. Saya tak makan nasi sebab pagi tadi dah bersarapan dengan nasik ambang. Ambang ke ambeng? mana-mana pon bulihla. Saya pon x tau sejak bila saya leh telan nasik ambeng ni. Dah bertukar ke selera jawa nampaknya....

Semalam saya post entry kepanasan melamfau. Arini saya nk post pasal kesejukan pulak kat Natasya Resort. Memang dah tersangat lama saya tak berkunjung ke CH. Last saya pergi ikut rombongan sekolah rendah pas abes pekse UPSR tahun 1993 dulu. Dah lama kan? So, alang2 1 April haritu hantar rombongan nikah adik ipar saya kat BOTA, kami pun plan nak check in semalam kat CH. Awai2 dah siap booking menerusi booking.com.

Pas setel urusan pernikahan, rileks jap kat homestay, kami pon berangkat ke CH melalui Simpang Pulai. Memang sangat memuaskan laluan kot Simpang Pulai ni. Tade bengkang bengkok sangat. Dekat 2 jam jugak baru kami sampai. Kami semua sangat-sangat teruja terutama MIL & Husband sebab dorang tak pernah sampai sana. Anak2 pun bukan main kesukaan. Hujan turun renyai-renyai membuatkan suhu bertambah sejuk. Siap berkabus lagi petang tu sampai Si Dania cakap "mama, ada salji la, ni kat Korea eh"....hahahahah...sangatla jakun kan....yang Airis plak siap tanya "Ni bau apa mama?" Pastu die jawab sendirik, "bau daun ye mama". Agaknya udara dingin, memang sangat fresh sampai die cakap bau daun....nak tergelak saya...



Ketibaan kami di sana disambut oleh adik receptionist yang handsome. Siap kat atas meja tu ada beberapa produk Natasya. Saya rasa nak gelak sebab teringat husband saya pernah terai krim muka tu sampai jadik kemerahan...hahahahahahha...tapi tu citer dulu-dulu la...


Saya rasa semua dah tahu kan Resort ni kepunyaan Jimmy Shanley punya MIL. Dengar citer, dorang x amik non muslim untuk stay kat sana. Tak taula pulak kesahihannya.


Saya bersama nursing pillow..harus dibawa kemana saja...


Pemandangan dari balkoni kitorang....lihat...petang-petang pun berkabus..


Pemandangan kebun sayur-sayuran...nyaman....16 degree C...i loike..


Wahwah.....lihat budak 2 orang tu...verangan kat Korea la tuh....


Ni pulak aksi FIL saya....

Pada saya apartment ni sangat sesuai untuk mereka yang nak datang bersama famili. Ada 2 bilik air, 2 katil super single, dapur yang tak boleh masak (tapi ada microvawe oven) & balkoni. Lehla nak panaskan makanan. Ruang tamu dengan ruang bilik terpisah. Pastu kat ruang tamu ada kusyen yang leh buat baring-baring.


Gambar katil diambil setelah nak berangkat pulang...selekeh je..


Ruang tamu yang bersepah dah..apa yang cuba FIL saya buat kat Ayish tu?


Kat belakang MIL saya tuh ruang dapur...saya sukakan susun atur Natasya resort nih...siryus berbaloi-baloi...hanya RM 146 je kos bermalam untuk satu malam yang dikenakan....Tapi kalo weekend & school holiday rate die lain...



Wajah-wajah kami yang happy....pic ni amik masa nak check out dah....

Sungguh ku merindui mu CH...tapi time balik saya mabuk dalam kete sebab balik kot TAPAH..jalannya mak aiii......mmg buat saya nak muntahhhhh...

Okeh, nanti2 saya akan upload lain2 pic kat CH plak..ni citer pasal resort jek....




No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANDA KLIK ANDA HEBAT