Search This Blog

25 October, 2010

Cerita 10.10.2010 Tempoh Hari

Pada 10.10.2010 yg lalu, ada dah g check up tahap kolestrol stlh 5bln.

Secara peribadi ada la sikit2 control cara pemakanan ku yg sah2 x sihat...
Berminyak, berlemak, bersantan..huhu...terpaksa sekat fast food, KFC, Mc D, PIZZA HUT..Senaman tu mmg jarang2 la..

Awal2 je giat beraerobik, pas CD ilang, aku terus stop..sempatla beraerobik selama sebulan..

Alhamdulillah, bila check, tahap kolestrolku dah turun sbyk 44%.

Mmg byk turun tu, dah capai paras normal..

Kalo dlu total kolestrol = 7.7 mmol/L, skrg dah 4.34 mmol/L.
Syukur sangat..suka..



Nak tau apa rahsianya? bukan OAT..
Aku mmg xleh telan oat & spesis yg seangkatan dgnnya...


Tu dia....RED YEAST RICE....aku br je mkn benda ni 3minggu iaitu pas RAYA aritu..
Aku perasan sgt keberkesanan produk ni, kalo sblm ni aku buang air besar seminggu skali, sejak mkn benda alah ni, tiap2 ari membuang..hehehe...

Mungkin segala kolestrol jahat (LDL) dah terbuang melalui proses penyahtinjaan..

Murah je produk berstatus halal ni, RM37.50/60 biji kalo time offer..boleh didapati di mana2 stokis COSWAY berdekatan.

Masyarakat Cina secara tradisional menggunakan Red Yeast Rice ni semasa berpantang, dicampur dgn arak, bertujuan memanaskan badan disamping memulihkan kembali tenaga ibu2 yg baru bersalin.

No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANDA KLIK ANDA HEBAT