Search This Blog

09 March, 2017

Pospartum Psychosis aka Meroyan

Emosi ibu yang sedang berpantang perlu dijaga sebaik-baiknya agar tidak berlaku sebarang perkara yang tidak diingini. 

Alhamdulillah, semasa berpantang anak sulung, saya dijaga oleh ibu sepenuhnya di kampung. Terima kasih mak, tak terbalas segala pengorbanan mak. Anak kedua dan seterusnya saya berpantang sendiri di rumah sendiri. Seminggu yang pertama dibantu oleh mak dan mertua.

Tidak dinafikan sedikit sebanyak emosi saya terganggu dalam tempoh berpantang ini. Kesakitan semasa bersalin masih terasa. Cabaran menyusu ibu secara ekslusif dan karenah anak-anak yang lain juga boleh membawa kepada faktor tekanan. Tu belum masuk rumah yang bersepah dan tidak terurus..Makin serabut dibuatnya...

Alhamdulillah saya dapat menangani segalanya dengan penuh kesabaran. Sentiasa mengingati Allah, inshaaAllah dipermudahkan.

Disini saya ingin kongsikan informasi berkenaan meroyan dan cara menanganinya...

Semoga sedikit sebanyak ianya memberi manfaat kepada ibu-ibu dan bakal ibu di luar sana...




Info bergambar ini dibawakan oleh Minyak Herba Asmak HQ

Sebagai langkah untuk memberi efek ketenangan semasa tempoh kritikal yakni berpantang, saya amat mengesyorkan ibu-ibu menggunakan essential oil sebagai terapi diri. Selain itu, bagi mencegah rasa pening bolehla disapu minyak herba asmak di kepala dan dahi. InshaaAllah ianya dapat memberi kelegaan serta merta.

Whatsapp
012-633-2053.



No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANDA KLIK ANDA HEBAT