Search This Blog

01 March, 2017

Petua Mudah Membuka Saluran Pernafasan Yang Sempit


Selain mandi air suam, petua ini saya dah praktikkan untuk anak saya iaitu Sarah. Tahun lepas, Sarah demam pakej semput semua. 

Saya merebus daun serai wangi sehingga mendidih. Daun serai wangi ni saya dapat daripada jiran sebelah. Untung dapat jiran yang rajin bercucuk tanam tanaman herba nih....

Selepas mendidih, saya campurkan dengan air paip untuk mandikan Sarah...

Alhamdulillah, petua ini sangat mujarab, Sarah kembali segar dan bernafas dengan lebih baik. Sebelum tu, nafasnya sangat laju..

Selepas mandi, saya sapukan pada dada, leher dan belakang badan Sarah dengan Minyak Herba Asmak.

Air rebusan serai wangi ini juga boleh dibuat tuaman ketika anak demam, batuk dan selsema...

Ambil tuala kecil, rendam dalam air rebusan serai wangi, perah dan dab-dab je kat badan dan kepala anak-anak yang demam.

Bau air rebusan serai wangi ini sangat harum dan menyegarkan...
Pokok serai wangi

Whatsapp
012-6332053
Ejen sah minyak herba asmak
COD area Senai/Kulai
Pengeposan seluruh Malaysia









No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANDA KLIK ANDA HEBAT