Search This Blog

23 June, 2012

Masanya Pasti Tiba

Assalamualaikum wbt........................

Mungkin ini entri terakhir sebelum saya versalin. Dah seminggu saya tak boleh nak tido. Berkedip-kedip mata ni walaupun dah pukul 3-4 pagi.....Dengan cuaca yang panas melampau pulak tu perot ni asek mengeras + baby menunjal-nunjal berakrobatik dengan ganaz membuatkan saya rasa sungguh tak selesa...bila dah ada tanda-tanda macam ni, bermaksud tak lama lagi la Dania + Airis akan dapat adik baru....lagi pun berat badan saya dah statik....takde kenaikan lagi....kalo ikut pengalaman lepas, kalo berat dah statik tu, memang dah dekat sgt la tu.......

Bila rakan/sedara/jiran/org2 yang mengenali saya tanya, "bila nak bersalin?" Siryus saya tak tau/susah nak jawab apa. Sebab memang saya tak tahu bila saya akan bersalin.....wallahua'lam......dan yang pasti saya kurang gemar menggunakan term "tengah tunggu hari"....
Buat apa tunggu hari? Masanya pasti akan tiba jua kan........

Tapi kalo orang tanya saya, "bila due?" Haaaaaa...yang ni saya boleh jawab laju2.....hehhehehehe...

Pastu ada jugak yang tanya, "masih kerja lagi? Kenapa tak amik cuti rehatla kat rumah.".........owh...
Bagi saya cukupla pengalaman pertama saya dulu amik cuti awal-awal. Last-last lambat jugak bersalinnya....Rugi ML saya. Kenapa saya ambik cuti awal?
Sebabnya ialah............ kunun-kununya saya nak bersalin kat negeri tanah tumpah darahku...Takan dah kuar tanda baru nak zassss dari Kulai ke Trg.....9 jam wooooooooo...

Jadi selagi terdaya, saya akan bekerja. Setelkan mana-mana yang patut kat opis tu sebelum bercuti panjang. Itu lebih baik rasanya daripada duk melangut kat rumah sambil "menunggu hari"....hohohoooooooooooo

No comments:

ANDA KLIK ANDA HEBAT