Search This Blog

02 August, 2012

Bestnya Jadik Suri Rumah

Stok kat dalam peti ais hanya tinggal ikan merah, ayam beberapa kerat, telur, sawi, tomato, 
carrot + daun sup. Tu je la....

Agak-agak apa lauk yang saya nak masak ye?

Gambar sekadar hiasan...lauk berbuka puasa 3 Ramdhan lalu...dah basi pun....


Esok dah tak perlu masak lagik untuk berbuka puasa.........yeayyyy...

Pas husband balik sembahyang Jumaat, kami akan berangkat ke Senawang, umah mertua.
3 hari kami akan berbuka pose ramai-ramai d sana. Maklumla tahun ni 1st day raya kami akan beraya d Terengganu...

Kalu mengikut perancangan, 2 hari b4 raya kami akan berangkat dari Kulaifornia. Raya ke 3 atau ke 4 baru beraya d Seremban. Pastu raya ke 7 balik Kulai semula....pastu saya dah naik keja.........

Uwaaaaaa....yang ni takbest nih...huhuhu...

Bila dah lama duk umah rasa besh sangat...heaven.....tuntutan kerja terpaksa saya turutkan...nak buat camne gaji suami saya bukan 12K...kalo tak dahlama saya benti keja...

Bila agaknya saya boleh jadi surirumah ni? Buat masa sekarang memang dah menjadi suri pun.................suri d hati sang suami...cettttttt....ferasan lah pulakkks...

Saya nampak suami pun suka bila saya jadi surirumah...ye la b4 Ramadhan aritu die balik dari skul je santapan dah terhidang...

Walaupun saya tengah berpantang, suami balik umah tinggal nak makan jek... Sepatotnya die yang masak untuk saya kan? Sesetengah suami zaman sekarang ni boleh dikatakan dah pandai masak......maka bertuahla si isteri tersebut..ada orang jaga makan minum time mereka berpantang...

Tapi saya...... bukan nak merungut atau meratap......Dah die memang takde bakat...
...................dan sampai mati pun saya tak pernah harap suami akan masakkan untuk saya...huhuhu...

Dapat suami yang fikirannya masih purbakala bab-bab masak nih...HEHEHEHHE....nak buat macamana, kena lah redha kan......

Sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada... Setiap manusia ada kekurangan dan kelebihan masing-masing... Terkurang di sana...terlebih d situ...begitula juga yang berlaku sebalik nya.....

Lagipun suami saya memang jenis tak suka makan kat luar...die nak jugak merasa air tangan saya yang bukannya mantop sangat pon....tapi bila difikirkan semula, itulah yang terbaik sebenarnya...
Betul tak kawan-kawan?



No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANDA KLIK ANDA HEBAT