Search This Blog

26 January, 2011

3 Tahun Sudah....


Alhamdulillah, anak sulung aku dah berumur 3thn 1bln++++...

Masih lom anto skul, tgkla maybe next year baru antar..

Alhamdulillah lagi, walaupun agak lambat training, Dania dah pandai buang air kecil n besar sendiri. Org cakap kalo anak laki senang nak train, yeke?

Kalo kat umah akak pengasuh, die dah x pakai pampers. Tp kalo kat umah sendiri, aku masih x berani, kot2 die terkucil. Kadang2, kalau tidur malam pun die xnak kencing dalam pampers dah, mungkin xselesa. Sanggup die kejutkan ayah dia nak kencing. Heehehehe...

Target aku nak train die ms cuti sekolah ujung thn lepas berjaya. Hasilnya, sebelum masuk usia Dania 3 tahun 19 Disember lalu, dia dah pandai kencing berak sendiri. Basuh, pastu sabunkan sendiri..

Hasilnya jugak, bil air umah aku yg sblm ni baru RM 12 hengget dah naik RM 18. Yela, asik kuar masuk bilik air je. Belom masuk main2 air lagi tu...Macam x mandi la pulak kitorang eh, bil air sebulan ciput jer...xpernah sampai RM 20 hengget pun.heheheheh...suka...

Semenjak umur 3thn ni, hasil lipatan kain Dania pun dah improve...walopun xsekemas aku lipat, masih acceptable la....

Mama kalo tgk kain baju manyak, makin malas la...baju2 kecik kasi di lipatkan je....

Ni hasil lipatan Dania...


Akher sekali aku tepek kan gambo Dania masa birthday nya yg ke-3 pada Ahad (19 December 2010) lalu..


Dania mmg x pandai tiup lilin, adake patot die sembur sampai kuar air liur...yakkkkkssssss...


Majlis secara tertutop dihadiri anak sedara & jiran2 terdekat...


Takde apa yg spesel sangat just masakkan nasi minyak, spagetti & donut coklat...nasib 19hb12 tu kene hari Ahad, kalo tak, takde nya acara masak-memasak...

Not forgetting, kegemaran aku (bukan kegemaran Dania) kek chocolate indulgence secret recipe..

Sangat lazat tapi dekorasi kek ni sangat x camteks....


Apa-apa pun, rase kek yg enak mengatasi rupanya yg x camteks itu...i loike







2 comments:

nadine said...

Hi kimah!!
firstly, anti Nadine kem salammm.. :)))
pandainye dan rajinnye Dania lipat kain baju..dulu nadzirah pun rajin gak nak tolong lipat kain baju ni..tapi lama-lama dia da x tolong aku lipat baju..huhu..seronok sgt main ngan irfan...tapi xpela, budak kecik..xdela mamanya nak bising2..time kecik2 ni la, nak main, mainla...bior je depa main..sok da besar dah xde plak nak main2...
aku pun ingt nk antar nadzirah skool tahun depan...tapi aku nk antar dia ngaji dulu...isnin ni aku start antar dia ngaji..:)
ape2pun, seronok kan jadi mama ni...

Supermomof4kids said...

hi nadine...

rajin sgt bab2 melipat..pastu kalo xjadi nak marah2..emosional pulak die..lg satu bab2 menumbuk bawang, suka sgt la..
wah, nadzirah dah nk ngaji eh..Dania belom lg la..tunggu 5thn kot..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANDA KLIK ANDA HEBAT