Search This Blog

15 October, 2012

Review : UNIMOM MEZZO BP

Ada ke orang nak baca belog saya ni? Kemain nak buat review....

Saya suka suki je nak buat review pasal gajet yang baru minggu lepas saya beli. 

Almaklumlah setelah 3 tahun menggunakan Spectra 3 terasa miang nak cuba manual BP lak...dan yang paling penting, saya nak carik yang murah dan boleh bekerja secara efisyen. 

Target memula nak rembat pigeon dan brand2 yang harga RM100 dan ke bawah.... Suatu masa dahulu, saya pernah cuba menggunakan manual BP Avent dan Medela Harmony. 
Harganya agak mahal (bagi manual BP la), hasil ok, memuaskan. 

Maka saya pon start mengugel dan membuat sedikit research. Dulu sebelom beli Spectra 3 pun jenuh saya duk gugel, compare2 harga mana lagi murah..baca review orang yang pernah menggunakannya...akhernya saya tertarik dengan UNIMOM MEZZO manaul BP. Isssshhhh tak pernah dengar pon brand nih.... 

Tengok kat fabulousmom kemain lagi best seller. Dijual dengan harga RM 118. Nak jugak dapatkan harga yang lebih murah, saya pun gigih mencari lagi di lbh kurang 10 online website. Akhernya saya pun beli kat website nih http://e-mumshop.com dengan harga RM100 sahaja...sukeeeeeeeeee....

Haaaa....dah dapat pun, kemain teruja saya bila dapat bungkusan daripada Poslaju minggu lepas...


Maka bertambah rajinla saya menjalankan aktiviti mengumpul stok untuk baby Sarah....
Comelkan BP unimom ni? Sesuai dengan status "made in Koreanya".....kaler pink & putih lagik.....
Haaaaa....lihat...3-3 corong saya sumbat dlm beg tuh....


Apa yang saya suka pasal BP ni selain rekabentuknya yang ergonomik ialah, silicon massager yang ada kat corong tuh mengurangkan rasa sakit ketika mengepam..So, suctionnya mild2 gitu....

Kalo dulu masa beli Spectra 3, silicon massager tu kene beli asing-asing, ianya tidak didatangkan sekali dalam pakej.

Hasilnya? Memuaskan.... takdelah lumayan sebab saya memang tak pernah dapat 6 Oz dan ke atas setiap kali sesi mengepam...Biasanya saya hanya akan dapat dalam 3 ke 5 Oz jek....

Kebaikan seterusnya ialah corongnya siap ada cover lagi, kunun2 bertambahlah hygenic nya...
Senang nak bukak dan pasang semula untuk dicuci....
(padahal mula2 saya agak keliru camne nak assemble nih byk sangat bahagian2nya)..

Biasalah, mula2 agak jakun siket....


Haaa... ni pulak Spectra 3 saya yang dah dimodified valvenya.....Ko hade? Mmg xdapat carik kat mana2 sebab haritu ada benda yg sebatang dalam tu terpatah akibat terjatuh daripada meja setinggi 4 kaki....(Nasibla jatuh dengan beg2, kalo x, habis ranap)......

Makanya saya pun mendapatkan khidmat servis foc drp seorang rakan yang pakar dalam bab2 nih........Suka, masih boleh berfungsi seperti biasa, nak hantar ke pusat serbis jauh sangat....

Kesimpulannya saya amat berpuas hati dengan BP ini. Berbaloi2 la, saya suka guna UNIMOM ni time susukan Sarah. Tandem nursing la katekan....Sebelah susukan Sarah, sebelah lagi pam. 

No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANDA KLIK ANDA HEBAT