Search This Blog

03 June, 2010

Apa Ada Pada Tupperware Brand?


Sebahagian koleksi tupperwareku

Entri kali ni adalah mengenai "tupperware" bukan "tipuware" ok.
Memandangkan aku adalah peminat tegar produk "tupperware", disini aku nak berkongsi mengapa aku memilih tupperware sbg salah satu koleksi peribadiku. Kat dapur umah ku mmg penuh brgan tupperware ni. Tipu ware pun ada jugak. Hehe...

Kenapa Tupperware?
1) Produk ini diuji & terbukti selamat
2) Tiada toksik, tiada karsinogenik
3) Bahan yg digunakan menjangkau Piawaian USFDA dan Persatuan Poly-olefin Hygienic Jepun
4) Pewarna yang digunakan adalah berdaftar dan mematuhi keperluan EU
5) Rekaan yg inovatif & ergonomik
6) Tahan lama & dijamin oleh Lifetime Warranty Tupperware
7) Mesra alam

Sedikit informasi berkenaan plastic coding, untuk memastikan bekas plastik yang kita gunakan seharian adalah selamat dan tidak memudaratkan. Biasanya, kalo nak beli botol susu anak@bekas plastik (selain tupperware brand) aku akan memastikan nombor pada simbol triangle kat bahagian bawah bekas tu adalah 2, 4 @ 5. Bekas plastik bernombor 2,4, 5 ni selamat dan boleh digunakan berulangkali.



No comments:

ANDA KLIK ANDA HEBAT